Half way there - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Alisa Gagliardi - WaarBenJij.nu Half way there - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Alisa Gagliardi - WaarBenJij.nu

Half way there

Door: Alisa Gagliardi

Blijf op de hoogte en volg Alisa

02 Juni 2015 | Spanje, Madrid

Sorry sorry sorry, iedereen had het al wel verwacht dat ik zo'n reis verslag toch niet bij ga houden.. but here I'am again! Deze keer wordt het dan een extra lang verslag omdat er ondertussen al 5 weken voorbij zijn gegaan haha!

Mijn stage gaat goed alleen maak ik erg lange dagen maar gelukkig ben ik de weekende vrij en om de vrijdag! De 3e week kwam papa al lekker naar Madrid dat kwam omdat ik thuis wel heel erg miste, alle Nederlandse studenten vlogen naar huis en mijn huisgenoten zijn alleen maar mannen! So I live in a mens world now... In het begin vond ik dat erg rot maar nu ben ik eraan gewend en gaat er geen dag voorbij dat ik niet stuk ga van het lachen. Elke dag staan ze me gapend aan te kijken als ik al om 6 uur begin te koken hm in de Spaanse tijd is dat wel erg vroeg ja en nog veelste warm.. ondertussen kook ik ook pas om half 11 in de avond!
Toen papa aan kwam was ik zo gelukkig mijn dagen konden niet meer stuk, we hebben lekker gegeten, zijn naar het stadion geweest en hebben natuurlijk ook gewinkeld! Natuurlijk zijn er ook mindere puntjes dat was het afscheid en het stierengevecht (Stadion Las Ventas)!!
- Papa en ik zaten op het terras te bedenken wat we die avond gingen doen, overal reden bussen van het stierengevecht dus ik zocht op waar en wanneer dat was, toevallig was het die avond om half 8! Ik was dolgelukkig want ik wilde altijd al mensen zien rijden op stieren, ik had namelijk echt respect voor die mensen dat ze zolang op een stier konden blijven zitten aangezien ik al na een half uur van een paard val!
Toen we daar aankwamen bleek het kaartje maar 5 euro te zijn, toen waren we nog blijer. Papa en ik stuurde het thuisfront een foto van hoe leuk we het vonden, mama stuurde natuurlijk gelijk een berichtje terug omdat zij ons ook verschrikkelijk miste! Ze stuurde: "STIERENVECHTEN?! wat gaan jullie daar doen dat is allemaal met bloed etc" IK geloofde het niet wat we zijn toch in een Europees land daar mag dat niet dus ik dacht nogsteeds dat ze erop gingen rijden!
Toen het begon was het echt prachtig met allerlei doeken en paarden maar even later viel de stier het paard aan dus ik schrok! Toen dat gebeurde staken ze met een ijzere speer in de stier, ik vond het zo erg dat ik spontaan begon te huilen. Even laten staken ze ijzere vishaken (zo groot als paraplu's) in de stier... Ik werd zwart voor mijn ogen en schreeuwde alles bij elkaar, ik sloeg tegen de deur en mocht het stadion niet meer in.. terwijl al de andere mensen zaten de juichen.. Papa kwam gelijk achter me aan maar ik wilde dat hij naar binnen ging zodat ik wist of die stier uit eindelijk dood zou gaan.. Dus papa deed wat ik wilde en ging weer naar binnen (ik mocht tenslotte niet meer haha). Toen papa een klein half uur later terug kwam was mijn eerste vraag gelijk of die stier dood was... Papa zei "ja.." toen werd ik nog gekker, papa pakte me bij mijn hand en sleurde me het stadion uit, in die tijd had ik iedereen al uitgescholden zelf de man achter de kaartje.. Sorry daarvoor! Maar een ding weet ik wel als ik ooit macht krijg in Spanje dan verbied ik dat en tja die mannen die de stier vermoorden die laat ik ook wel even leiden! Achteraf bleek dat ze 6 stieren hebben laten leiden en hebben vermoord, papa durfde het pas achteraf te zeggen want anders was hij bang dat ik ergens een mes vandaan toverde en in de wilde weg ging steken. Stelletje losers!!!!!

In de 4e week zou Daphne komen maar die kon ook niet lang op een paard zitten en was er een dag van te voren afgevallen en moest geopereerd worden.. Gelukkig hadden papa en mama nog een vlucht over en kon ik die omboeken dat was dus een kleine vakantie naar Nederland voor me! IK WAS BLIJ, heb echt genoten toen ik thuis was!!

Toen ik terug ging was de heimwee eigenlijk wel verdwenen, ik heb het nu erg naar mijn zin met mijn huisgenoten ik heb er gewoon ineens 8 oudere broers bij die er goed voor zorgen dat ik me op mijn gemak voel. Elke dag na het werk eten we samen en doen we spelletjes en lachen we!

Mama was afgelopen week gekomen dat was ook super gezellig! Lekker shoppen, eten en genieten van de 34 graden hier in Madrid!

Madrid ik hou van je!
See you guys in Holland, 16 juli ben ik er weer!
Dikke kus!



  • 07 Juni 2015 - 12:49

    Salina:

    Gelukkig heb je het nu na je zin.
    Tot snel aliesje, ik mis je wel een beetje hier. Maar gelukkig nog maar een maandje!

    xxxx

  • 07 Juni 2015 - 15:27

    Ineke:

    Goed gedaan meisje. Super dat je niet opgegeven hebt. Nog een weekje en dan ben je jarig krijg je weer bezoek. Heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes Ineke

  • 15 Juni 2015 - 10:15

    Thomas:

    Hey Alisa,

    Ik kan begrijpen dat je het stierenvechten vreselijk vindt, dat dat nog kan in een Europees land! Ik ben blij dat je 8 broers goed voor je zorgen en dat jullie veel met elkaar kunnen lachen. Geniet van het mooie Madrid en heel veel succes daar!

    Groeten,

    Thomas

  • 17 Juni 2015 - 15:43

    Kimberley Borm:

    Hoi Alisa,

    Wat een avontuur! Fijn dat je het naar je zin hebt.

    Groeten,
    Kimberley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alisa

Heeee, Leuk dat je mijn pagina bezoekt!! Voor school hebben wij de mogelijkheid om een buitenland stage te lopen, natuurlijk heb ik die kans met beide handen aangepakt. Voor mij stage ga ik naar HARTJE MADRID! Het was een hele klus om een stage te vinden, dat komt omdat ik 17 jaar ben.. Uit eindelijk heb ik een gave stage gevonden bij Serenata Escapes in Madrid. Bij deze organisatie ga ik konden van 3 t/m 14 jaar, Engels leren door middel van activiteiten. Ik heb er heel veel zin in en hoop dat dit een hele mooie ervaring mag worden. Via deze website kunnen jullie me allemaal volgen en bij houden. Heel veel groetjes!!

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4715

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 25 December 2015

Almost MADRID

24 April 2015 - 20 Juli 2015

Another city that never sleeps: MADRID

Landen bezocht: